2017. január 24., kedd

Nürnberg - 1. nap

Kicsit nehezemre esett reggel felkelni 7.30-kor de nem tudtam, hogy mennyi idő kell majd eljutni egyik helyről a másikra, és nem akartam, hogy valami ne férjen bele a programba.
A reggeli: nem rossz, de ettem már jobbat, én mondjuk hiányoltam a péksütiket, cserébe volt sokféle lekvár és üdítő! A virsli tök ízetlen volt, a majonéz kifejezetten rossz. Szerencsére nem vagyok szégyenlős, simán otthagytam, ami nem ízlett! Ami jó volt, hogy sokáig nem volt senki rajtam kívül, aztán egy idősebb úr csatlakozott, de ennyi!

Nagyjából 9 körül indultam, és kb. 3 perc után rájöttem, hogy nem vettem fel a harisnyát a farmer alá, de úgy döntöttem nem fordulok vissza (hiba volt, mert bár nem kifejezetten fáztam, de azért a labaim megérezték és most fájnak rendesen)!

St. Lorenz Kirche
Mivel a legtöbb hely, ahova ma készültem 10-kor nyit, ezért reggeli közben megnéztem, hogy mik azok, amik nincsenek időhöz kötve, templomok, terek, hidak stb.
Így elsőre a St. Lorenz Kirche fele indultam, ami mint kiderült egyben metrómegálló is, és közelebb van, mint az Opernhaus, csak másik vonalon. Szerencsémre egy rendőr kisteherautó tanyázott pont a bejárat előtt, és esze ágában sem volt elmozdulni. Pedig amúgy gyér gyalogosforgalom volt és kellő távolságra lehetett menni, hogy ne kelljen választani a templom alja és teteje között! Azért lőttem pár képet és lehet hogy visszamegyek még, de lehet, hogy ez a fotó már így marad!
Utána a Hauptmarkt fele vettem az irányt, itt van Tourist Information is, ahol a Nürnberg Cardot meg lehet venni. A Frauenkirche-vel pont úgy jártam, mint a St. Lorenz-nél, csak a rendőrt egy sima civil, ám annál nagyobb teherautó váltotta fel. Egész pontosan kettő is, de egymás takarásában, így nem volt jelentősége! Gondoltam ezzel ma nincs szerencsém, de mindkettő elég közel van hozzám, így még ide is visszajöhetek!

Weißbergergasse
Weinstadel
Séta tovább, innen egy-két perc alatt elérhető a Weißbergergasse (Tanner's Lane), ami tele van cuki kis házakkal, amolyan tipikus bajor vidéki település feeling, csak nagyon rövid!
Ennek a végénél van szemben a Játékmúzeum, ez azonban még nem volt nyitva, így elsétáltam a Marxplatz fele (ahol semmi nincs), de itt található a Kettensteg, és innen továbbsétálva lehet eljutni a Henkersteghez, ahol
Játékmúzeum
a Weinstadel található.
Innen a Trödelmarkton átsétálva mentem vissza a Játékmúzeumhoz. Itt gyakorlatilag minden van, a fiús kiskatonáktól, a játékfarmon át a babaházakig és még azon is túl! A régi babaházak tetszettek a leginkább - hatalmasak, valósághűek és részletgazdagok voltak! Itt a fenti emeleten gyerekjátszó van, ahol lehet fárasztani a kölyköket! :)
Innen indultam fel az Albrecht Dürer Haushoz! Érdemes megnézni a házat, szerintem leginkább a ház miatt!
Dürer-ház
Dürer-ház belülről
A Dürer ház után praktikusan a mellette levő Kaiserburg következett! Ennek sajnos a kertje ilyenkor zárva van, de nyáron biztos jót lehet a gyerekkel viháncolni! Belülről olyan, mint bármelyik másik királyi vár/palota/kastély üresen, de itt tekinthetők meg a koronázási ékszerek is. Nagy hátránya, hogy egy büdös szót nem írnak angolul, és ellentétben a múzeumokkal általában nincs audio guide sem!
Kaiserburg belső udvar
Ezek után lesétáltam a kiindulóponthoz, a Dürer ház mellé, és mivel alapvetően ennyi lett volna mára tervezve, megnéztem, mi fér még bele!

A Neutorturm mellől megy villamos a St. Johannisfriedhofhoz, így arra mentem. Ez egy köztemető, gyakorlatilag a város közepén, és több híresség is itt van eltemetve. Ezügyben nem jártam túl nagy sikerrel, mert belefutottam egy konkrét temetésbe és elég hülyén éreztem magam, hogy vajon nekiálljak-e Dürer sírját keresni. Inkább csendben körbesétáltam és a másik végén megtaláltam kiírva az itt eltemetett hírességeket és "lelőhelyüket", amiből kiderült, hogy a Dürer sír pont a másik végén van. Kihagytam! Nyugtáztam, hogy enélkül is van élet! :)

Innen nem messze található a Memorium Nürnberg Trial, és ebbe az irányba más már nem lesz, így elmentem oda is! Itt lehet megnézni a 600-as tárgyalótermet, ahol a nürnbergi perek zajlottak, már amikor nincs tárgyalás, mert egyébként a terem a mai napig használatban van. Ezzel szerencsém volt, nemhogy nyitva volt, de nem is volt ott senki így szabadon fotózhattam! Dokumentumfilmeket, videókat lehetett nézni és hallgatni a perekből, illetve egy emelettel feljebb kiállítás volt belőle! Ez nagyon tetszett, szerintem érdemes megnézni!
Courtroom 600

Bár mire ennek a végére értem, már erősen éreztem a kilométereket a lábamban, mégis elindultam a DB Railway múzeumhoz. No ez nem volt annyira érdekes, mint vártam, ráadásul a megszokott helyen nem lehetett felmenni az emeletre és egy büdös szó nem volt angolul kiírva, így kétszer sétáltam oda-vissza mire belefutottam valakibe, akitől megkérdezhettem, hogy mégis merre.

Ezek után már eszem ágában sem volt semerre menni, csak egyenesen haza. Útközben bevásárlás a Lidl-ben, másnapra pár zsömle és felvágott, egy kis mandarin és puding! :)

A hotelben gyors zuhany, a szarrá fagyott lábam felmelegítése, TV bekapcs, megkerestem az egyetlen angol nyelvű csatornát, ami a CNN volt, ahol éppen Trump beiktatása zajlott. Néztem egy darabig, aztán alvás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése