2017. január 19., csütörtök

Első út 2017-ben

Az első utam egy nem túl távoli helyre vezet, ma este indulok Nürnbergbe!

A repjegyet két hete foglaltam a Ryanair oldalán, és mindösszesen 5.159,-Ft-ba került. A Ryanairnél 10 kg-s kézipoggyász benne van az árban, így ezzel nem volt, 3 napra bőven elég.
Korábbi munkahelyemen én szerveztem az üzleti utakat, így összegyűlt néhány ingyen éjszakám a hotels.com oldalon, ebből használtam el hármat, így a szállésrt csupán 3.634,-Ft-ot kellett fizetnem. Szóval a repjegy és szállás együtt 10.000,-Ft alatt van, amiért szerintem bárki szívesen menne.

A költőpénzre sem kellett nagyon gyűjtenem, épp karácsony után vagyunk, és mivel apámnak sosincs ötlete, hogy mivel készüljön, így többnyire nem is készül semmivel - kértem, hogy szánjon meg némi euróval. :D

Utánanéztem a várható kiadásoknak:
- Nürnberg Card - 25 € két napra, ezzel mindenhova ingyen bemehetek, és benne van a helyi tömegközlekedés is, ami igen jó. Egyes látnivalóknál vannak extrák, amikért még ezzel a kártyával is fizetni kell, de ezek nem kihagyhatatlan helyek/programok, így én nem számolok extrával.
- Napi közlekedés - 11,90 € - mivel 3 napot leszek, ezért a harmadik napra is kell tömegközlekedéssel számolnom. Ez a napijegy egyébként hétvégén kétnapos, bár ezt a lehetőséget én most nem használom ki, tekintve, hogy a Nürnberg Card jó lesz péntek-szombatra, így a napijegy csak vasárnapra kell. És ezzel át lehet menni Fürthbe is, nekem ez lesz a vasárnapi program.

Fürthre nem számolok különösebb kiadással a kaján kívül, mert nem is igazán találtak különösebb látnivalót, inkább egész nap sétálós, körbejárós, "pihenős", bámészkodós lesz, remélhetőleg a mínuszokat jól viselem majd.

Ezeken kívül csak kajával kell számolnom, de a szállásban van reggeli, és igyekszem valami kisboltot keresni, és elélek kenyéren és vízen. :D

Sajnos a gép ma 22:30-kor indul, munka után már felesleges hazamenni, mert úgyis csak azt várnám, hogy mikor indulhatok, úgyhogy inkább a reptéren fogok várakozni és Hemingway-jel töltöm az időmet a Kilimandzsáró havát olvasva.

Bár a szálláshely a késői időpont miatt a taxit javasolta a reptérről, nem tudják, hogy low-budget van... metróval elég könnyen megközelíthető, és az csak 3 € lesz, úgyhogy én megkockáztatom éjfél után is a metró/séta kombót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése